Het project :”ik jij,samen wij!
Tijdens de opening van ons project luisterden we naar het verhaal van Rikki. Rikki ziet er anders uit dan zijn vriendjes. In de klas versierden we de letters van de slogan van ons project. We maakten ook een gezichtje om de ramen te versieren. Wat hebben we allemaal gedaan:
Rode draad van de hele week: "de klaspop Jules bracht iedere dag in zijn rugzakje iets mee naar de klas i.v.m. het thema .”( Dit kon een foto –boekje-poppetje,… zijn)
Maandag werkten we rond onze persoon. We zijn allemaal gelijk, maar zien er allemaal anders uit.
Jules bracht in zijn koffertje het boekje Tillie en Peter zijn anders. Hij bracht ook spiegeltjes mee. Ook Nijntje en Nina zaten in de koffer, en ook de video.
Beeldopvoeding: ons gezicht; we schilderden de ballonnen gemaakt van papier-marché.
Dinsdag bracht Jules in zijn koffertje poppetjes mee, zijn vriendjes.
Het zijn poppetjes met een andere nationaliteit.
Tijdens onze activiteit explorerend beleven namen we de verschillende poppetjes waar en vertelden over hun herkomst en uitzicht,…
Ook de mama en papa van Saifullah kwamen een bezoekje brengen in onze klas.
De mama en papa van Saifullah spraken anders dan wij. (Russisch)
Beeldopvoeding: we knutselden gezichtjes van kindjes uit verschillende landen.vb. Indiaantje, Chineesje, Afrikaantje,…
Vrije activiteit: groepswerk: alle kinderen van de hele wereld geven mekaar een hand.
Woensdag bracht Jules het boekje mee:” de buren van Jules.”
Samen gingen we naar het digibord en keken naar het verhaal van Jules op het grote scherm.
Ook keken we op het grote scherm naar educatieve filmpjes van kinderen die zelf vertellen over hun land en ander eetgewoontes. (op het internet)
Donderdag stond er heel wat op het programma.
Jules bracht in zijn koffertje een foto mee van Ilse( het bezoekje )en het boekje :
“Kijk, dit is Emma”.
Emma is een meisje dat net zoals Ilse alles kan, behalve stappen. Emma zit dan ook net zoals Ilse in een rolstoel. Emma is dol op dansen, net zoals Ilse.
Namiddag kregen we bezoek van Ilse. Zij kwam de kleuters tonen hoe zij met haar rolstoel kan dansen samen met de kleuters.
Het werd een fijne namiddag.
We hadden een mooie tekening gemaakt voor Ilse om haar te bedanken voor haar bezoekje.
Vrijdag bracht Jules in zijn koffertje een koekenpan mee en ook het boekje “ de
snoepjes van Aisha zit in de koffer.
Elias had ook pannenkoeken bij die zijn mama gemaakt had , zo konden we de twee pannenkoeken proeven en vergelijken.
We smulden samen van de lekkere pannenkoeken.
Zoals je kon zien werd het een hele fijne en leerrijke week!

naar begin van de pagina naar overzicht van de reportages